Singapur: jak jsme strávili noc na jednom z nejlepších letišť na světě

Protože jsme koumáci a vykoumali jsme že asi +- 1500 ušetříme, když se vydáme na Filipíny přes Singapur. To samozřejmě nebylo jen tak. Museli jsme na tomto letišti strávit rovnou celou noc. Let jsme měli totiž v 7:15 ráno a do Singapuru jsme doletěli kolem 19. hodiny večer.

Jaké to na nejlepším letišti na světě bylo?

Doletěli jsme dle plánu, let ze Sumatry byl krátký a FPOHO. Jelikož jsme měli odbavené zavazadlo, nebylo možné jít jen přes transfer zónu a museli jsme jít přes imigrační.

Někde u Singapuru

Vystáli jsme frontu, vysvětlili paní, že opravdu nemáme ubytování v Singapuru a že opravdu budeme jen na letišti. Trochu se jí to nezdálo, ale pustila nás. A my dostali do pasu další razítko. Ze země, kde jsme vlastně vůbec nebyli 😀

Jelikož let byl až ráno, Lůca plašila, že budeme muset být v odbavovací hale dokud neotevřou odbavovací přepážku. Což by bylo fakt na nic, protože bychom ze super letiště neměli NIC. Ale malá letecká společnost Scoot nás opravdu mile překvapila.

Byl zde k dispozici „Drop off bagage“ pás, kde – pokud máte hotový online Check in, jen vytisknete všechny nálepky, polepíte si batoh, a odhodíte na pás. Nic víc, než hotový Check in k tomu nepotřebujete a je to rychlé, snadné a my mohli jít vesele objevovat letiště.

Singapurské letiště má mnoho, co nabídnout. Kino, botanické zahrady, bazén, spací části… no, skoro vše, na co si vzpomenete a to prosím pěkně vše zadarmo. Stačí vám letenka a projít Security kontrolou.

Letělo nám to z jiného terminálu, než je bazén. Tak ten jsme navštívit nemohli. Plán byl jasný, projít letiště, zjistit kde co je a naplánovat si zábavu na dnešní noc.

Vše jsme prošli, viděli a vydali se na jídlo. Letištní strava je tu pestrá, ale my prostě skončili v Subway a dali si dvě bagety. Po takové době to bylo víc než vítané a bagety nám přišli jako fakt moc dobré. Platili jsme za ně 11,20 SGD a šli do kina.

Kino tu je zadarmo, před ním je herna, kde se dají hrát hry na automatech a PC. V kině jsme viděli nejnovější Jurský park a když skončil bylo už před půlnocí. Chtělo se nám spát, ale bylo nám blbé spát v kině – ačkoliv to dělal úplně každý – vydali jsme se do spací části se trochu prospat.

Cestou do kina

Jenže tam bylo úplně plno a v tuto hodinu měl tento nápad asi každý. A taky to tam docela smrdělo 😀 Takže jsme bloumali a hledali co dál.

Jenže Lůca, když je unavená a chce spát, chce prostě spát. Protivně si sedla na nejbližší sedačky, kde byla aspoň trochu tma, že prostě bude spát tady. Nakonec si lehla na zem a omotala kolem sebe všechny tašky a byla FPOHO. Jenže Matej nebyl FPOHO, když po X pokusu se uvelebit na židlích přesunul na zem, spal asi tak 5 minut, protože mu prostě přišlo debilní spát na zemi, jako bezďák. Takže asi po hodině na zemi, se zvedáme. Lůca je fakt protivná – jí se spalo dobře, prostě „lehnu a spím“ ale Matej tak moc otravoval, vzdychal a říkal, jak je to debilní, že se prostě zvedneme a jdeme pryč. Nevíme co budeme dělat, ale Matej spát nebude a když nebude spát on, nikdo v tomto týmu. Fakt kámoš.

Takže bloumáme po letišti, zajdeme na výstavu slunečnic a kolem 2-3h ráno jdeme zase do kina. Ani nevíme co dávají, jdeme tam prostě spát. Jako všichni ostatní. Je tam tma, teplo a celkem pohodlně.

V 5h se sebereme a jdeme na snídani. Dáme si mekáč, je nám z toho akorát tak zle a platíme 4,9 SGD. Pak koupíme v 7/11, který je hned na proti Mc Donaldu, Mentos a nějaké sušenky a jdeme ke gate.

Tam už jen počkáme, uděláme znovu security kontrolu – někdy je i přímo u vstupu k letadlům – a čekáme do odletu.

Fronta před Gate

Bylo to místy náročné a byli jsme oba dost rozbití, ale za nás letiště v Singapuru opravdu špička. Na druhém terminálu je možnost jít do venkovního bazénu a to musí být taky pecka. Minimálně tam budou lehátka a když budeme mít štěstí, můžete se na nich vyspat. Kino bylo super. Před vstupem je časový harmonogram a filmy jsou to povětšinou novinky, takže je možné, že uvidíte, co jste ještě neviděli. A jsou 4, takže zábava na dost hodin než byste viděli všechny.

Pokud budete čekat přes den,je možné využít výlet do Singapuru (při čekání více jak 6 hodin) se skupinou a průvodcem. Vše zdarma – odvoz, prohlídka města a odvoz zpět na letiště. Přes den je otevřeno i více galerií a ne jen botanická se slunečnicemi 😀

Takže pokud máte v plánu nějaký delší přestup v Singapuru, není se čeho bát. V noci to bude náročnější, ale když to zvládla Lůca, dáte to i vy.

den 68 / 8.12.2018 utraceno celkem 23,3 SGD /dvě osoby

z toho jídlo:  23,3 SGD

z toho doprava:

z toho ubytování: 0

z toho ostatní: 0

celkem za výlet od příletu do první destinace: 148 777 Kč/dvě osoby vč. ubytování, jídla, dopravy po městě, ostatního. Není zahrnuta jen letenka do Japonska.